Neyse VW krizi; işin özü VW bir halt etti ve yakalandı. İşin detayında ise 2015 senesi itibariyle Toyota ile dünyada en çok otomobil satmak için rekabette olan VW'nin devletlerin düzenleyici kurullarını kandırmak için yaptığı yazılımın ortaya çıkması var. VW temel olarak uyması gereken yükümlülüklerinden (yani düşük emisyon değerleri) testleri manipüle etmeye yönelik bir yazılım sayesinde kaytarmış. Türkiye'miz gibi ülkelerde bu çok ciddiye alınmasa da amerika ve avrupa'da devletler ve regülatör kurullar çıldırmış vaziyette. Gerçi haklılar; VW adamları enayi yerine koymuş. VW yediği haltı kabul etti ve avrupa ve amerika'da kamuya hitaben özür mektupları yayınlıyor. Ha bizde ise eski şirketim Doğuş'un liderliğinde olay olmamış gibi davranıyoruz. Bu arada Doğuş Otomotiv benim eski şirketimdir; adamların iç yüzünü merak edene anlatırım. Mesela eski bir bakanın oğlunun gizli ortak olduğu bayiyi büyültmek için yılların bayisine ne zülümler ettiklerini... Dur konuya dönelim; İsviçre'de 2014'e kadar olan VW dizellerin satışı durduruldu. Bu toz duman dinince VW bayağı dayak yemiş, ciddi anlamda güven sarsmış ve satışları gerilemiş olacak. Tüm bunlara rağmen VW'nin batacağını düşünmek eblehliktir. Bu arada hisseleri düşmüşken de biraz hisse toplamak mantıklı olur. Herifler yine yükselecek; kim ölmüş ki biraz yüksek NOx değerlerinden!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder